Javier Martín

Javier Martín
Javier Martín 1
Javier Martín 2

Teorema

‘Teorema’ é un proxecto escénico e de investigación de Javier Martín que indaga nos sons e movementos do interior del corpo, para rescatar memorias e propoñer novas sensibilidades. 

En ‘Teorema’, as resonancias do interior do corpo compoñen a paisaxe sonora para a danza, despréganse nun espazo partitura onde os obxectos – fume, carbón, corda, xeo, cristal– dispóñense misteriosamente para alcanzar a súa propia floración. O corpo danzante anima o espazo para a danza. A sinfonía do corpo é a sinfonía do espazo e viceversa. Unha reflexión sobre as relacións entre interioridade e exterioridade, entre materia e memoria, que anima a cuestionar e a romper coas inercias por onde nos percibimos e nos relacionamos co entorno. Nada é como parece, e aínda así traballamos co que está disposto. “Unha demostración de que a ciencia fai promesas que só a carne cumpre e de forma moi misteriosa” (Roberto Fratini). 

Coreografía, carne e gramática.

 

Método negro

A peza circunscríbese ao ámbito das artes do movemento, atopando o seu lugar entre a performance, a instalación, a acción contemporánea, a danza e os procesos de investigación. Unha coreografía de encontro con “o outro”, nun pulso co real e o seu dobre. Un exercicio que pretende declinar a ausencia: "A outra metade que non se ve, como o baleiro ao que volve o resplandor." Ao bailala non se desenvolve a presenza da forma, pois o movemento acontece a través da desaparición da forma. Declínase a ausencia. Un devir imperceptible.

Consta dun proceso de creación continuo, que sostén a convocatoria de grupos de traballo temporais. A intención é a de situar nos corpos os contidos que conforman as texturas de movemento de ‘método negro’. Desenvolvendo unha deriva investigadora en comunidade, nun corpo ampliado ou ácrata. Trátase de permitir a inferencia e a crítica, enriquecendo a coreografía na coemerxencia do fenómeno, e compartir coñecemento. 

Unha práctica en código aberto.

Javier Martín

coreógrafo e investigador. Desarrolla un proyecto de investigación –de corte epistemológico y crítico– en torno a las artes del movimiento. Situado en la creación coreográfica y performativa, encuentra sus fugas en distintos desbordamientos discursivos y sus aplicaciones, como son: la escrita, conferencias-performativas, procesos de obra acompañados de laboratorios y grupos de trabajo, la activación y desarrollo de grupos de investigación, el acompañamiento de itinerarios formativos en distintas universidades, o el desarrollo de seminarios. El iluminador de la escena Octavio Mas y la mediadora Sabela Mendoza aportan su sensibilidad y saber hacer al proyecto.

En mis orígenes fui compañía residente en el Teatro Galán de Compostela durante mi primer año de trabajo (2005), mientras estudiaba Química en la Facultad de la USC especializándose en el itinerario de Mecánica Cuántica. Desde entonces, ha estrenado más de 30 piezas, como ‘Figuras del umbral’ (2021) ‘Teorema’ (2020), ‘SOMA’ (2019), ‘método negro’ (2018), ‘la exforma’ (2017), ‘control’ (2015), ‘oximórica’ (2015)... en España, Portugal, Francia, Rusia, Ucrania, México, Uruguay y Guatemala.